Spring til indhold
- Intro: bølgerne i klasseværelset/over Deweys skole (minus eksterne faktorer) i løbet af animationen/bølgerne kommer der flere og flere ting ind i skolen (fx telefon, Internet, Facebook mm). Bee-Bots dukker også op.
- Hvordan kan Bee-Bots indgå i og påvirke en læringssituation?
- Speaket slideshow med billeder og video fra modul 1 og 2 evt bruge video fra YouTube. Med didaktiske og pædagogiske overvejelser.
- Redegøre for og reflektere over forløbet med Bee-Bots:
- Fik fat i Bee-Bots gennem Center for Læring, Århus, og præsenterede dem først for Trines børn i uformel læringssituation
- Hvad gør det til en læringssituation?
- Skulle noget gøres anderledes? Hvad var godt?
- Derefter præsenterede vi dem for en 1. klasse i en formel læringssituation
- Hvordan blev de introduceret?
- Skulle opgaver eller introduktion være anderledes?
- Hvad var godt?
- Videreudvikling, hvis der havde været mere tid fx.
- Samfundsaspekt: Hvordan indgår arbejde med Bee-Bots i samfundet.
- Der er flere og flere robotter og programmering i samfundet i dag. På samme måde som Dewey inddrager erhverv i skolen anno 1907 er robotter og programmering meget relevante at beskæftige sig med.

Facebook-gruppen
Tilføj en kommentar
1 kommentar til "Kursusopgave – Disposition og refleksioner"
Programmering er virkelig “the coming man” og det er så spændende at følge med i jeres Bee-bots-forløb. Før jeres blogindlæg havde jeg aldrig hørt om dem, og anede ikke at der fandtes noget med programmering for helt små børn. Jeg ser frem til at se jeres sidste video, hvor I måske også kan finde plads til at svare på ikke bare hvad Bee-bots vil betyde for en læringssituation, men også på hvad Bee-bots vil betyde for programmering?