Vi har lavet vores script forslag her i videoen.
Det er jo et meget råt udkast, så ingen teknisk finish og uden overgange osv. Og flere steder mangler billeder og tal og undersøgelser ( som ikke er færdige endnu).
Vores plan er at speaken skal være som en dialog mellem os to og ikke som nu hvor Maja speaker mest. Og flere steder kun for at forklare hvad vi har tænkt der skal være i filmen.
Vi vil meget gerne høre jeres feedback? er der noget i mangler? noget i synes der skal mere af og/ eller noget der skal klippes ud? Eller andet??? Tak 🙂
Tilføj en kommentar
9 kommentarer til "MinUddannelse har fået en blandet modtagelse"
Måske det kunne være interessant for jer at inddrage, hvordan UV Data selv beskriver deres løsning? F.eks. her: http://www.uvdata.dk/produkter/minuddannelse-2/ eller her: http://www.uvdata.dk/wordpress/wp-content/uploads/2014/03/MU_produktblad.pdf Hvordan er ordvalget f.eks.?
Spændende og god ide at analysere på deres egne beskrivelser, tak. helt sikkert potientiale der, vi må se hvad tiden giver os af muligheder . Vi bruger jo faktisk deres egne beskrivelser til at sige hvad MU er. Og der er flere ting har jeg studset over bla at de beskriver at MU er meningsgivende og intuitiv – det er langt fra alle brugeres oplevelse ihvertfald 🙂
Jeg har faktisk samarbejdet med UV-data om UV-efterskole (vejledningsdelen). Et forløb hvor de selvfølgelig var meget nysgerrige på, hvilke behov vi havde, og hvordan programmet kunne understøtte arbejdet. Hvad med at ringe til dem? Måske de selv har bud på mangler og fordele? Måske de vil være vilde med at se det arbejde I har lavet indtil nu. Det tror jeg.
Nu har I selv arbejdet med MU og fundet fordele og ulemper. Jeg er spændt på at høre nærmere til interviewet med lærerne og deres begrundelser for at fravælge MU, eftersom det blev diskuteret på en tidligere blog. Interessant at inddrage Thomas Dresing – måske I har en kritisk vinkel på dette interview?
tak, godt du siger det iforhold til at bruge en god portion tid på lærerne og deres holdninger. Det er svært med al det data 🙂 Desværre får vi nok ikke Thomas Dresing med alligevel…. vi laver vores egne spekulationer om hvorfor han alligevel ikke vil snakke med os – om det netop er fordi der er en del kritik af systemet, hvordan det er blevet indført eller hvad….
Det er ærgerligt at interviewet ikke bliver til noget alligevel, for det var godt tænkt at få den vinkel ind over. Man kommer let til at tænke MU meget todimensionelt (lærer/elev). Det er dog mindst ligeså spændende at I spekulerer over hans skiften mening mht. at medvirke.
har siddet og læst her til formiddag og kom til at tænke på jer. I indledningen til “Almen didaktik” (2016) formulerer Alexander von Oettingen ganske præcist:
“…tømmes den didaktiske empiri for sine normative perspektiver, og dermed reduceres didaktikken til en mekanisk teknologi, alle kan benytte sig af. ( ) er resultatet en afprofessionalisering af læreren, da det bliver uklart, hvad lærerens almendidaktiske grtundfaglighed er, og hvad skole egentlig er til for.”
Det rejser en nyt spørgsmål for mig: Bliver lærerens professionelle dømmekraft undermineret med MU?