I denne video reflekterer jeg lidt over et praksisfællesskab for de studerende, som jeg ikke tidligere har tænkt over:
Det har desværre ikke været muligt at undersøge feltet yderligere, men de studerende skal øve sig igen i morgen og så bliver det spændende om de har lært nye teknikker fra deres gode ven, internettet.
Tilføj en kommentar
6 kommentarer til "Når en ukendt asiat forstyrrer mit undervisningsforløb"
Ja, det er da interessant! Et spørgsmål kunne være, om man som underviser bliver nødt til at forholde sig til dette praksisfællesskab og inddrage det i sin undervisning – bl.a. for at undgå “fejlindlæring” via evt. fagligt forkerte videoer? Altså sørge for at diskutere problematikken, evt. se på, om der er nogle afsendere, som er rigtigt gode osv?
Rigtig godt spørgsmål! Tak for de gode tanker. Jeg tror det er godt at omfavne det, uden dermed at tro vi helt kan styre det. Vi lærer jo i forvejen de studerende at forholde sig kritisk til alt, så hvis den studerende husker dette, så ender han med at kunne mere end de andre, der ‘kun’ bruger lærebogen.
Tak for dit indlæg, det vil jeg også tage med videre i overvejelserne.
Nu er jeg i øvrigt videre til min næste undervisning om ICF (sygdomsklassifikation) og tjekker lige om der skulle være noget guld på youtube.