Du bedes beskrive hvad du forstår som god klasseledelse, som du kan se det udmøntet på din skole med jeres elever/kursister og rammer.
Jeg reflekterede tidligere med Grethe fra Sosu. Her er det tydeligt, at klasserumsledelse bliver noget relativt forskelligt mellem vores to skoler, da Sosu er meget praksisorienteret. På den måde kommer Sosu på visse stærk til at passe bedre til en curriculum-baseret tænkning end en HF.
Nu har vi hørt Leas gennemgang af den didaktiske- og curriculum-baserede tænkning. Jeg sidder og tænker, at klasserumsledelse sigter mod at eleverne opnår mest mulig læring, men hvilken læring? På min skole har vi en stor on going diskussion af forholdet mellem dannelse og xxx. Lærerne er bekymrede for, at ledelsen og resten af verden fratager dem deres og elevernes sigte på dannelse. Det forstår jeg godt, tror jeg :-), og opfatter det som en kamp mellem en didaktisk-tænkning og en curriculum tænkning.
Samtidig er det også tydelig, at nogle af vores lærere har udfordringer på både en styringsakse og måske også relationsakse (husker ikke, om det hed noget andet i øjeblikket :-)). Det de i første omgang opfatter er, at de ikke kan styre klassen i forhold til diciplinære forhold. Derfor har flere lærere uafhængigt af hinanden været forbi mit kontor for at tale om, at vi skal have mere viden om klasserumsledelse – og jeg tror de tænker en curriculum-baseret klasserumsledelse.
Måske har vi haft/har brug for et sving i en curriculum-retning af klasserumsledelsen efter 68’er pædagogikker, AFEL og andre strømninger.
Grundlæggende tænker jeg, at vi skal holde godt fat i vores egen grundlæggende tænkning, som stammer fra Grundtvig, “Bildung” og så naturligvis lade os inspirere.
Pingback: essayforme
Pingback: 4sf8399dedf47934722b63.com read
Pingback: notehub.org i provide a link M9C
Pingback: notehub.org
Pingback: more detailed on this page
Pingback: notehub.org page address
Pingback: notehub.org click to to learn more
Pingback: notehub.org
Pingback: go to the source
Pingback: more information
Pingback: notehub.org visit web page
Pingback: notehub.org as reported here DrAzSI
Pingback: notehub.org
Pingback: notehub.org find out more
Pingback: notehub.org
Pingback: provided link
Pingback: notehub.org
Pingback: notehub.org
Pingback: notehub.org click the following article n65Bs
Pingback: here
Pingback: notehub.org click to go
Pingback: notehub.org
Pingback: a source
Pingback: go
Pingback: address
Pingback: click for details
Pingback: notehub.org check this out d9zfS
Pingback: notehub.org
Pingback: notehub.org read further ES0o
Pingback: notehub.org
Pingback: notehub.org more on the page
Pingback: notehub.org
Pingback: notehub.org click the following article iBshIt
Pingback: visit web page
Pingback: page address