Innovation i en bundet opgave

Åben refleksion

– I er velkomne til at give jeres besyv med.

Er det innovation når eleverne vælger andre materialer, som her, mahogni, til at gøre deres opgave lidt anderledes?

IMG_20170210_122530 (1)

Eller når de beslutter sig for at brænde overfladen på opgaven?

14372440_1175797619163572_6681315321826657543_o

Eller hvad med denne her: En mobilhøjttaler som eleven har taget ud af den originale kasse, for at bygge den ind i sin værktøjskasse. En kombination af 2 produkter.

IMG_20170207_143425 (1)

Der er nok ikke tale om en ny opfindelse, men en efterligning af allerede eksisterende produkter. På den anden side bruger eleverne noget viden som de allerede har erhvervet sig i andre sammenhænge, i deres bundne opgave.

/Hans Heiselberg, Skive Tekniske Skole

En kommentar

  1. Det er da brug af fantasi og viden 🙂 Om det kan kaldes innovation? Det er vel det som Rikke kaldte for hverdagsinnovation? Lille “E”! 🙂

Lukket for kommentarer.