Modulopgave 1 Torben Bastrup Nielsen og Arne Tang-Petersen

Problem med at uploade fil med korrekt opstilling, her er teksten.

Emphati Map

Tænker
Det skal kunne lade sig gøre, det er svært, men muligt – hvi svi sammen får udarbejdet og tilpasset systemerne og stadig har den sunde fornuft som medspiller.

Føler
Der tages ikke hensyn til det enkelte individ, men der sættes store krav om hvordan det forventes at alle kan indgå på samme vilkår – hvilket ikke er muligt – og hvis ja så skal vi bare have standard elever (ens-elever med samme niveau og uddannelsesbaggrund).
Konstant i klemme og i forhold til godt nok kvalificerede valg. (er det ok eller ikke)

Siger
Det er ikke rimeligt, ” man” (systemets side) forventer meget mere for meget mindre.
Det er vigtig med høj kvalitet af de medarbejdere der skal varetage opgaverne i branchen – derfor skal alle uddannes til det de kan nå til.

Gør
Vi skal have de bedst uddannede til de aktuelle jobs der er arbejdsmarkedet inden for Køk, Hotel og Restaurant branchen.
Det gør vi bedst ved at hjælpe og se muligheder frem for at begrænse det i forhold til regide og vanskelige regler og administrative umulige måder at tackle det på.
Vi gør det at vi arbejder på at få det tilpasset så alt uddannelse kan gøres inden for gode overskuelige rammer der gælder for alle uanset hvor og hvad de kommer med af kompetencer i forvejen

Visionsboard
Hvorfor – værdi for hvem Muligheder Vision
Krav fra UVM.
Værdi for samfundet at alle skal have en uddannelse og blive så dygtige som de kan.
Nødvendig for at skolerne kan tilgode se alle uddannelsesmuligheder og sammensætninger/kombinationer. At få tilpasset alle undervsingsforløb så eleverne kan tage uddannelsen når det passer ind i deres situation her og nu, samt arbejdsmarkedets-
behov for arbejdskraft kan opfyldes.
Det handler om hurtig og effektiv tilpasning uden at miste kvaliteten i de danske erhvervsuddannelser. At rumme alle elev-typer og kursister i den samme fysiske ramme med fokus på differentiering i forhold til de kompetencer ”de” hver især møder op med. At give underviserne værktøjer til at kunne rumme og administrre alle typeren og give dem alle en uddannelse hvor man bliver så dygtig som man kan ( man = elev, lærlinge og kursister)
Milepæle
Nuværende LMS system Kommende LMS system Undervisningsopbygning.
Selvstændighed.
Kombination af opgavetyper og selvstændig hed for løsning af dem. Læreruddannelse i ny teknologi og metoder

Hjælpere
– UVM
– arbejdsmarkedsparter
– alle medarbejdere på TSS (adm. Konsulenter, undervisere, ledere m.fl.)

–Sten på vejen
-UVM
– arbejdsmarkedsparter
– begrænset økonomi og elevafhængig størrelse

Undervisningskontekst

På H&R skolen har vi brug for at nytænke alt hvad vi underviser i herunder nytænke undervisernes rolle, fag og fagligheder.
Det er vigtigt at vi i samarbejdet på tværs af uddannelserne, sikrer at det er de korrekte mål og fagligheder vi når sammen med vores elever og deres virksomheder.
Et ønske om at standardisere/ lave ensartede timefagfordelinger på skolen, der kan udbredes til alle andre skoler der har samme uddannelser for ikke at binde eleverne til den samme institution igennem hele forløbet/ uddannelsen.

EUV 1,2,3.

EUV 1 EUV2,3
Inden Hovedforløbsundervisning Skal opnå certifikat fag inden Hovedforløb
1.hjælp+brand+hygiejne Ordinær grundforløb2.

Spørgsmål vi skal forholde os til er bla.:

– hvad eller hvor skal det entreperinelle komme fra i det?
– hvad er vores succes kriterier undervisningsmæssigt og hvordan måler/checker vi det?
– hvem skal vi have interview med og hvad skal det indeholde(kursister/brugere
– hvordan involverer vi underviser i det
– hvordan sikrer vi det adm. Virker( bla. vores procedure beskrivelse kan indgå)
– kan vi bruge vores uddannelsesplakater sammen med noget mere om netop EUVén måske udarbejdet med Trine Damsgaard – vejleder