Sæt dine resurser i spil og kvalificér udfordringer
På seminar 1 arbejder vi med at kvalificere dig til at sætte dine resurser i spil i din egen praksis samt med at identificere og kvalificere de udfordringer, som du gerne vil arbejde med på kurset. På seminaret præsenterer vi entreprenørskabsdefinitioner & – didaktikker, Sarasvathy’s effectuation-logik, Karl Tomms spørgsmålstypologi, etnografiske metoder til feltarbejde samt en kort introduktion til arbejdsmetoderne og -værktøjerne på hele E3U-forløbet.
PROGRAM FOR TIRSDAG
13.00 Velkomst, definitioner og eksempler på undervisning i/med entreprenørskab
14.30 Pause
15.00 Sarasvathy’s effectuation-logik, generelt og i undervisningsregi, samt en vision for dit projekt
16.30 Pause
17.00 Formål med entreprenørskabsundervisning – forskellige paradigmer
18.00 Sandwich/let aftensmad
18.30 Egne ressourcer, refleksion og opsamling
PROGRAM FOR ONSDAG
8.30 Velkommen tilbage, introduktion til Karl Tomm samt gruppeøvelse med spørgsmålstyper i f.t. eget projekt
10.30 Pause
11.00 Redefinition af udfording på baggrund af overblik over ressourcer og spørgsmål/feedback i løbet af seminaret
12.00 Frokost
13.00 Etnografiske metoder – introduktion, planlægning af feltarbejde m.m.
14.00 Pause
14.30 Feltarbejde fortsat samt refleksion og afrunding – vi slutter senest kl. 16.30
E3U F2018 Classic Seminar 1 Dag 1
Slides E3U-F18 seminar 1 dag 2
Toolkit (tidl. CIEC, nu Generation Turbo)
toolkit-2
Litteratur
- Blenker et al (2011): The questions we care about: paradigms and progressions in entrepreneurship education. Industry and Higher Education. Vol 25, Issue 6, pp. 417 – 427
- Moberg, K., Rasmussen, A. & Rasmussen, C. R. (2015): Taksonomi i Entreprenørskabsuddannelse – perspektiver på mål, undervisning og evaluering. Odense, Fonden for Entreprenørskab.
- Sarasvathy, S. D. (2001) What Makes Entrepreneurs Entrepreneurial. Harvard Business Review, vol. 21, 1-9.