Læs om de digitale kompetenceområder

Forskere på Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier udgiver DiDak-projektets foreløbige desk research, der samler definitioner og nationale og internationale erfaringer på området.

Forskere på CUDiM har samlet forskellig forskning, definitioner og erfaringer omkring digitale kompetencer og digital dannelse. Det bliver nu udgivet digitalt som en publikation, der kan være med til at inspirere og underbygge diskussionerne i projektet.

Publikationen er resultatet af en indledende desk research, der har haft til formål at danne overblik over og inddrage erfaringer fra eksisterende projekter og forskning, der omhandler digitale kompetenceområder. Fokus for dette desk research-arbejde har været at indhente viden om forståelser, kategoriseringer, cases og eksempler relateret til digitale kompetencer både nationalt og internationalt.

Publikationen er inddelt i to dele med forskellige formål: Den første del indeholder DiDaK-projektets foreløbige forståelser af og kategorisering af digitale kompetencer. Denne del har lærere og ledere som den primære målgruppe, og formålet med kapitlerne er at skabe et begrebsmæssigt udgangspunkt for aktionsforskningsprojektet i DiDaK. Anden del indeholder et overblik over nationale og internationale erfaringer. Formålet med dette review af international og national litteratur er primært at danne et overblik over erfaringer og forståelser med digitale kompetencer.

Læs om de Digitale Kompetencerområder i Desk Research-publikationen

2 Comments

  1. Pingback: Erfarne og nye lærere udveksler viden om digitale kompetencer – DiDak

  2. Pingback: Undervisningsudvikling og Digitale Medier - Erfarne og nye lærere udveksler viden om digitale kompetencer

Leave a Reply