Gruppediskussion 1:
Hvad ved ekskursionens forskellige dele og forløb er blevet repræsenteret og reflekteret i blogindlæggene?
- Fokus i observationerne lå meget på de sanselige elementer i udstillingen.
Hvad ikke?
- Introen og selve de ting der blev sagt omkring museer generelt fyldte ikke særlig meget i indlæggene.
Gruppediskussion 2:
Hvordan virker opgaven om at arbejde med forholdet mellem billeder og tekst, for oplevelsen på stedet, på arbejdsprocessen med at lave blogindlægget? og nu når i ser det som ”objektiveret” materiale om ekskursionen?
- Sammenspillet mellem billeder og tekst kan forstærke oplevelsen og bearbejdelsen af denne. Det kan dog også begrænse kun at udtrykke sig indenfor disse to modaliteter, især når det handler om sanselige oplevelser, hvor lyd, lugt og det taktile også spiller en rolle.
Gruppediskussion 3:
Hvilke former for udtryk og indtryk er kommet frem?
- Formidlingsmediet bestemmer, hvilke oplevelser, der kommer i fokus. Der er fokus på de visuelle elementer. Andre medier kunne evt. udtrykke noget andet. En film kunne evt. fange stemningen og lyden i rummet.
Hvilke sammenhænge er der mellem den enkeltes faglighed/projektideer og blogindlæggets indhold og form?
- Vores fokus lå meget på børn/elever – og ikke den ”generelle” gæst.
- Fokus på læring, sanselighed og formidling i rummende.
Hvordan virker bloggen som sted og medie for holdets arbejde med MKDP?
- Inspirerende med andres tanker
- Uoverskuelig opstilling.