Under besøget på Mosede fort var det tydeligt, hvor meget der var arbejdet med den æstetiske læring. Der var arbejdet med de sanselige aspekter, som at lytte, røre, hvilket gjorde, at man blev draget mere med ind i historien.
I dette rum fortalte Kira om, hvordan soldaterne havde levet tæt sammen. De fysiske omgivelser understøttede godt fortællingen, og det at man som besøgende selv kunne prøve at ligge i en hængekøje og prøve tøjet, forstærkede oplevelsen. Under fortællingen slog det mig dog, at der måtte have lugtet rigtig grimt i dette rum, men nu duftede der kun af nyhøvlet træ, hvilket faktisk forstyrrede sanseoplevelsen lidt. Det kunne måske være et didaktisk element at arbejde med lugtesansen mere i de ellers sanselige omgivelser.
Det digitale undervisningsforløb var super godt udarbejdet. Det digitale gav en god kobling mellem det historiske og elevernes egen verden på en meningsfuld måde. Derudover synes jeg, det var et rigtigt spændende didaktisk træk, at inddrage tegnede elementer i den historiske intro. Det gav en klar skelnen mellem hvornår man var i en historisk verden med fakta formidling, og hvornår man var i en deltagen verden, hvor man selv kunne bidrage til fortællingen.