PROJEKTETS FORLØB
FPL-projektet forløber fra ultimo august 2018 til ultimo september 2019 og involverer 19 gymnasier fra hele Danmark. Ledere og lærere fra de 19 skoler skal i perioden gennemføre to MUS- eller GRUS-runder for derved at udvikle et feedback-koncept til understøttelse af den pædagogiske ledelse på skolerne.

Opgaver og aktiviteter
Ledere og lærere på de deltagende skoler gennemfører planlægger, udfører og evaluerer i projektets forløb to MUS- eller GRUS-runder med det formål at videreudvikle et feedback-koncept, der har fokus på at understøtte den pædagogiske ledelse på skolen.
Undervejs i henholdsvis de to MUS- eller GRUS-runder afholdes et fælles webinar, hvor lederne får faglige inputs og har mulighed for at dele spørgsmål og erfaringer om den forestående MUS-/GRUS-runde.
Lederne vil gennem FPL-projektet gives værktøjer, som danner et grundlag for at arbejde med deres didaktiske refleksion og som kan benyttes til samtaler om undervisningen med lærererne.
Det er intentionen, at ledere og lærere skal tilegne sig en grundlæggende forståelses- og argumentationsoptik, der kan tages med i såvel fagdidaktiske som almendidaktiske diskussioner og på sigt sikre en fuldprofessionel skole, dvs. en organisation som stræber efter at etablere et professionelt læringsfællesskab.
FPL-projektet evalueres løbende af den eksterne evaluator Ineva. Desuden vil erfaringerne fra projektet samles og udgives i en antologi ved projektets udgang.