• Forsiden
  • Digitale Læringskontekster
  • Digitale Medier
  • Tænketanken
  • Links
  • Om os

Nanchilena

Vidensdeling IT-Didaktisk Design årgang 2020
Skip to content
  • Forsiden
  • Digitale Læringskontekster
  • Digitale Medier
  • Tænketanken
  • Links
  • Om os
Nanchilena
Computermedieret Gruppearbejde

Computermedieret Gruppearbejde

13.052

Overordnet didaktisk design for workshoppen: Aktivitet 1: Lær hinanden at kende Forberedelse inden gruppemøde: Vælg fem billeder, som du gerne …

Simper december 4, 2020 december 4, 2020 Uncategorized
Læs videre"Computermedieret Gruppearbejde"

Hjemme godt – men ikke bedst?

13.361

Hjemmearbejde giver dummere medarbejdere? Eller hvordan hænger det lige sammen? Nedestående artikel fra Weekendavisen fokuserer på et forskningsprojekt, hvor tyske …

andersnielsen september 30, 2020 september 30, 2020 Tænketanken
Læs videre"Hjemme godt – men ikke bedst?"
Æstetiske læreprocesser og Matematik

Æstetiske læreprocesser og Matematik

12.305

Når dette foredrag er interessant i en it-didaktisk sammenhæng, så er det fordi Lisser Rye Ejersbo kommer ind på, hvordan …

christianhansen september 29, 2020 september 29, 2020 Tænketanken
Læs videre"Æstetiske læreprocesser og Matematik"
Introducing: “Nanchilena”!

Introducing: “Nanchilena”!

11.806

Vores gruppe er blevet udvidet fra fire til fem med tilføjelsen af Neri til gruppen 🙂 Derfor vil vi gerne …

Simper september 29, 2020 september 29, 2020 Tænketanken
Læs videre"Introducing: “Nanchilena”!"
Virtuel baggrund i Zoom – hot or not?

Virtuel baggrund i Zoom – hot or not?

7.255

Hvad kan virtuelle baggrund i Zoom bruges til i børns leg og læring. I nedenstående video fremlægges nogle af de …

lise september 29, 2020 september 29, 2020 Digitale Læringskontekster
Læs videre"Virtuel baggrund i Zoom – hot or not?"
Virkeligheden i en Coronatid

Virkeligheden i en Coronatid

5.536

Vi har i forgangne uge interviewet fire personer fra fire forskellige sektorer for at undersøge, hvordan deres arbejdsliv, hver især, …

Simper september 29, 2020 september 29, 2020 Digitale Læringskontekster
Læs videre"Virkeligheden i en Coronatid"
Madtid er familietid

Madtid er familietid

8.485

Vores it-didaktiske design tager udgangspunkt i en særlig sårbar sammenhæng nemlig familier, hvor en forælder sidder i fængsel. Vi ønsker …

christianhansen september 15, 2020 september 29, 2020 Digitale Læringskontekster
Læs videre"Madtid er familietid"

Seneste indlæg

  • Computermedieret Gruppearbejde
  • Hjemme godt – men ikke bedst?
  • Æstetiske læreprocesser og Matematik
  • Introducing: “Nanchilena”!
  • Virtuel baggrund i Zoom – hot or not?

Nye kommentarer

  • Briancef til Virkeligheden i en Coronatid
  • Briancef til Virtuel baggrund i Zoom – hot or not?
  • wWw.eNgel-uNd-WAiSeN.de til Om os
  • Briancef til Æstetiske læreprocesser og Matematik
  • Briancef til Om os

Kategorier

  • Digitale Læringskontekster
  • Tænketanken
  • Uncategorized

IT med Mening

Danmark er verdensmester i digitalisering. Vi er faktisk dobbelte verdensmestre kåret og rost af FN.

Kåringer, ros og berømmelse er ikke hverdagsbilledet i skoler, virksomer og de danske hjem. Og forskningen peger også på et mere nuanceret billede. Det paradoks finder vi interessant, og vi ønsker at være med til at skabe meningsfulde og bæredygtige løsninger med digitalisering som et relevant redskab.

 

Danmark er verdensmester i digitalisering. Vi er faktisk dobbelte verdensmestre kåret og skamrost af FN. Det er ikke oplevelse af succes og verdensmesterskaber på stribe, der præger danskernes oplevelse og erfaring med udvikling. Det paradoks finder vi interessant, og vi ønsker at være med til at skabe meningsfulde og bæredygtige løsninger via digitalisering.

  • Forsiden-
  • Digitale Læringskontekster-
  • Digitale Medier-
  • Tænketanken-
  • Links-
  • Om os-
©2020 Nanchilena ITDD 2020
Powered by Septera & WordPress.
Back to Top