Pokémon GO – Augmented Reality

clara

Lynhurtigt er pokémon GO blevet utrolig populær verden over. Børn i alle aldre er engageret i spillet og bruger megen tid på at bevæge sig rundt i landskabet og fange Pokémons.

Udover at der opøves kompetencer i forhold til at mestre selve spillet finder en masse uformel læring sted. Som Clara siger: “Man lærer en masse”.

Et interessant aspekt ved pokemon GO er den brede almene udbredelse af augmented reality, det har ført med sig.

Spillere oplever på en simpel måde, hvordan en kendt teknologi, i form af deres mobiltelefon, kan bruges til at læse et ekstra lag – der befinder sig oven på virkeligheden. Spillerne bevæger sig i den fysiske verden som kobles med en virtuel verden.

Det er en spændende ny verden… med mange muligheder der åbner sig.

Kunne man forestille sig elever, der i fremtiden kan gå rundt på en skole – der vel og mærke er en tilfældig bygning placeret på deres vej. I bygningen kan de f.eks. gå til biblioteket, læse en bog, se en film. Og man mødes både irl og imaginært med sin avatar og sammen deler oplevelser.

Man kunne måske også forestille sig at inklusionsproblematikkerne blev løst, i det man kan begrænse kompleksiteten af den virkelige verden – så dette passer til det enkelte individ?

“]

Tilføj en kommentar

8 kommentarer til "Pokémon GO – Augmented Reality"

Send notifikationer om
avatar

Sorter efter:   nyeste | ældste | flest stemmer
Niels Magnus Gustafsson
7 år 6 måneder siden

Spændende fremtidsscenarie! Vi overvejede også nogle problematikker vedrørende AR. Kan det kontrolleres? Med Pokemon Go er det sjove tegnefilmsvæsener, men hvordan undgår vi, at der bliver placeret krænkende AR i vores baghaver.

Klaus Thestrup
Admin
7 år 6 måneder siden

Jeg tænker at de med komplicerede øges og ikke mindskes… ? eller… det må ihvertfald undersøges sammen med nogle børn…?

Dennis Stilling Tolvmann
Dennis Stilling Tolvmann
7 år 6 måneder siden

Interessant iagttagelse i forhold til inklusion – vi ser bestemt et potentiale. Noget af det vi har tænkt i, er muligheden for at anvende AR tilpasset den enkelte bruger – i forhold til baggrund, kompetencer og interesseområder. Et spørgsmål kunne så være – er det inkluderende at “forvrænge” den virkelige verden?

Lone Tvedegaard
7 år 6 måneder siden

God vinkel på diskussionen om inklusionsproblematikken, det kunne være interessant at lave et sådan eksperiment, hvor differentiering i høj grad er i fokus. Det løser jo nok ikke alle problematikker, men bestemt en interessant tanke.

Hanne Termansen Kaa
Hanne Termansen Kaa
7 år 6 måneder siden

Pigen tvinger os til at overveje udviklingsmuligheder for spillet. Vildt godt set, spændende video. Hilsen JAHS

Britt Alstrøm
7 år 6 måneder siden

Ja, mega fedt, at hun lige spiller ind med den blomstrende deleøkonomi. Ved godt, at det nok kommer fra kortspillets muligheder, men da ret interessant, at to store tendenser spiller sammen.

Stephen Francisco Gomez
Stephen Francisco Gomez
7 år 6 måneder siden

Det er også interessant at kortspillets oprindelig design som en byttespil, kommer til udtryk som en mangel i Go spillet.

Britt Alstrøm
7 år 6 måneder siden

Synes, at det kunne være interessant at se på, hvordan elevernes produktion af AR kan bringes ind i undervisningen. Der må være masser af muligheder…?

wpDiscuz