Foredrag: Fra Nødundervisning til Nærhed!

På Silkeborg Gymnasium arbejder de på at give eleverne en endnu bedre undervisning – også i de perioder hvor store dele af eleverne følger undervisningen online. I sidste uge holdt jeg et foredrag for de 160 undervisere og deres ledelse. Foredraget var et indspark i debatten om såkaldt hybrid undervisning, og det var afsæt for gymnasiets temadag med titlen: Fra nød til nær: Kan vi komme eleverne, faget og virkeligheden nærmere ved ikke altid at være sammen i klassen?

En af initiativtagerne skrev denne dejlige anbefaling efter foredraget:

Morten Winther Bülow’s oplæg rammer præcist det krydspres, som skoler, lærere og elever har befundet sig i siden den første nødundervisning ramte gymnasierne i foråret. Oplægget sætter ord på udfordringerne og de perspektiver for fremtidens undervisning, som erfaringerne med den virtuelle undervisning har medført. Morten er en dygtig og engageret formidler, og det er tydeligt, at han både er forsker og praktiker, så hans oplæg taler direkte ind i den hverdag, som gymnasiets medarbejdere befinder sig i.

Anders Hedegaard Kristianden, Silkeborg Gymnasium

Pdf-udgave: HYBRID UNDERVISNING PÅ SILKEBORG GYM NOV 2020

13.642 Comments