Spørgsmål til K-U-B-A og KEA

K-U-B-A

• Arbejdes der, og i så fald hvordan, men æstetiske og kreative processer? Og hvordan forenes dette fokus med krav om produktion?
  • Hvad har været udgangspunktet for at indrette tekstilværkstedet? – Har det fx været teoretisk? – eller med inspiration i andre praksisser du (Rikke) har været i /undervist i?
  • Får eleverne mulighed for at arbejde med egne projekter, som ikke knytter sig til bestilt produktion? – fx tøj de selv kan bruge?

KEA

• Hvordan introducerer I nye elever til smykkefaget, og hvilke hjælpemidler/undervisningsmidler præsenterer I for dem?
  • Hvordan tages der i undervisningen højde for KEA’s ‘mærkesag’ om at forankre viden i praksis? (Du skal ikke bare vide, du skal kunne. Tilhængere af en praksisnær tilgang.)
  • Arbejdes der, og i så fald hvordan, men æstetiske og kreative processer?

Rikke, Cecilie, Minka, Jette og Josephine